Умови доступності закладу освіти для осіб з ООП

Початкова школа «Барвінок» міста Києва забезпечує здобувачів освіти з особливими освітніми потребами інклюзивним освітнім середовищем:

  • необхідними ресурсами освітнього процесу, що відповідають ліцензійним та акредитаційним вимогам;
  • умовами доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами.

У закладі усі класи інклюзивні - для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей (стаття 20 Закону України «Про освіту»). Станом на 01.01.2024 року в школі функціонує 9 інклюзивних класів, у яких навчаються 27 дітей з особливими освітніми потребами.

Право на доступну освіту зазначеної категорії дітей за бажанням батьків може реалізовуватися шляхом організації індивідуальної форми навчання.

Практичне впровадження інклюзивного середовища базується на принципах універсального дизайну та розумного пристосування.

Зокрема шкільний освітній процес відповідає широкому спектру індивідуальних можливостей здобувачів освіти; забезпечує гнучку методику навчання, викладання та подання матеріалу; доступні та гнучкі навчальні плани й програми.

Навчальні матеріали прості та чіткі у використанні незалежно від навичок та досвіду здобувачів освіти.

Забезпечується урахування різного впливу шкільного середовища на «сенсорний досвід» дитини; використання кольору, світла, звуків, текстури; легкий доступ до інформаційно-комунікативних технологій.

Здобувачі освіти мають вдосталь часу, щоб надати відповідь на питання; використання навчального програмного забезпечення, яке має вказівки/застереження, коли здобувач освіти робить неправильний вибір.

Дизайн гімназії в основному враховує наявність необхідного розміру і простору при підході, під’їзді та різноманітних маніпуляціях, з огляду на антропометричні характеристики, стан та мобільність користувача.

Наявність необхідного розміру і простору:

  • доступні навчальні місця для здобувачів освіти, у тому числі з прилеглим простором для асистентів вчителів;
  • меблі, фурнітура та обладнання, що підтримують широкий спектр навчання та навчальних методик;
  • можливість регулювання середовища (наприклад, освітлення) для різноманітних потреб здобувачів освіти у навчанні та інше.

У закладі освіти створено необхідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами:

  • затишні, ошатні класні кімнати на двох поверхах закладу освіти;
  • внутрішні туалети облаштовано біля кожного класу;
  • роздягальні перед класною кімнатою;
  • шкільна їдальня на першому поверсі;
  • на вході до школи розташовано пандус для колісних крісел.

Освітній процес у разі потреби забезпечується навчальною, методичною та науковою літературою на паперових та електронних носіях.

Для якісного соціально-психологічного та психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, батьків та педагогів у штаті закладу є посади сестри медичної, практичного психолога, соціального педагога. Логопед, дефектолог працюють у закладі освіти на підставі заключених з ними договорів на проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг).

Корекційно-розвиткові заняття проводять практичний психолог, логопед, дефектолог, у відповідності до складеного розкладу, погодженого з батьками учнів з особливими освітніми потребами.

Кiлькiсть переглядiв: 28

Коментарi